sobota 28. října 2017

A.J.Finn: Žena v okně

Autor: A. J. Finn

Nakladatelství: Motto

Žánr: Literatura světová, Thrillery

Počet stran: 352 stran

Rok vydání: 2017

Anotace (zdroj)

Anna Foxová žije sama, uzavřená ve vlastním světě. Ze svého domu nevychází, dny tráví popíjením vína, sledováním starých filmů… a špehováním sousedů. Jednoho dne se do domu přes ulici přestěhují Russellovi, na pohled normální rodina. Jenže pak Anna zahlédne něco, co neměla. Její už tak nejistý svět se začne rozpadat a na povrch vypluje šokující tajemství. Co je pravda? Co představa? A kdo je v nebezpečí? Jedno je jisté: nikdo a nic není takové, jak se zdá.

Žena v okně je kniha, u které jsem odpočítávala každý den do vydání a nakonec jsem ji dostala od rodičů k svátku. Kdo by takovou krasavici nechtěl? Ok přiznávám, vedly mě ke koupi ještě velké sympatie ke spisovateli a docela jsem si i pohrávala s myšlenkou a porovnáním této knihy s Dívkou ve vlaku, protože tato kniha je s ní hodně srovnávána tak mě zajímalo, kde je zakopaný pes. 

Hned na začátku mohu říci, že Žena v okně je o mnoho lepší než Dívka ve vlaku. Předčila ji nejen osobitým stylem psaní autora ale i zajímavější zápletkou. Hlavní hrdinka Anna, která celý příběh vypráví, byla ještě nedávno uznávanou dětskou psycholožkou. Nyní žije ve svém několika podlažním domě, sama. Vlastně ne tak docela, v podkroví  jejího ohromného domu bydlí nájemník, který ji pomáhá starat se o dům za nižší nájem. Anna je matka a manželka, teď ale můžeš namítnout, vždyť žije (skoro) sama?!

V této knize se prolínají dva časy, jeden je minulý a ten nám postupně popisuje, proč Anna trpí nemocí, díky které nemůže vyjít ze svého domu a díky které bere až desítku různých prášků. Také nám odkryje, proč už nežije s manželem a svoji dcerkou, proč si spolu pouze povídají. Druhá dějová rovina je celá protkaná přítomností. Ukazuje ti Annin podivný koníček, který by dělal asi každý člověk uvězněný doma, když by ho přestal bavit internet a televize. Anna díky svému fotoaparátu sledu své sousedy a později si je vyhledává na internetu a zjišťuje o nich prakticky všechno. Jednoho dne šmíruje své nově přistěhované sousedy z protějšího domu a vidí jak tam kdosi, někdo kdo je schovaný za sloupem zabíjí ženu. Opravdu si myslíte, že všechno je tak jak na první pohled vypadá?

Celý děj je vyprávěný v kapitolách a každá je nadepsaná dnem, měsícem a rokem. Jedná se buď o přítomnost, nebo o minulost. Každou kapitolu vypráví hlavní hrdinka, tudíž vidíme celý příběh jenom z jedné strany. A ostatní postavy do něj vstupují jen díky Anniným očí. Už zde byla zmíněna podobnost s Dívkou ve vlaku. Společné je pouze to, že obě hrdinky vesele holdují alkoholu a jsou matkami, tím veškerá podobnost knih naprosto končí. Přiznávám, občas mi Anna lezla krkem, když se dopovala prášky a zapíjela je vínem a pak se chovala nesmyslně jako Rachel (hlavní hrdinka druhé knihy). Annu jsem měla mnohem radši než Rachel tak trochu jsem s ní soucítila, kdežto Rachel jsem nesnášela. 

Hrozně ráda bych ti tady přiblížila ještě ostatní postavy, ale nechci ti nějak prozradit nebo napovědět zápletku celé knihy řeknu tedy jen to, že v knize najdeš spoustu milých a vřelých osob, které vystřídají osoby duševně narušené (nejen naše hlavní hrdinka) nebo bohémové nebo lidé, kteří díky svojí prudkosti dělají chyby, které už nejdou napravit.

Musím říci, že kniha se četla velmi svižně, díky originálním kapitolám podobně jako kdybys měl/a v rukách něčí deník. Autor nám nezapomněl přidat pár zvratů. Jeden takový se objevuje na straně 250 nebo 257 teď si nejsem jistá, ale tam jsem si říkala no TY JÓ a kniha mě díky tomu začala ještě více bavit! Pokud jsem tě stále nenalákala, podívej se na trailer přímo od nakladatelství Albatros Media (zdroj videa). Přeji pěkné čtení!

Žádné komentáře:

Okomentovat