sobota 6. srpna 2016

Veronica Roth: Rezistence

Autor: Veronica Roth

Nakladatelství: Albatros Media CooBoo


Žánr: Sci-fi a fantasy - Romány

Počet stran: 368

Rok vydání: 2012


Anotace (zdroj)
Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka. Tris se musela rozhodnout
už jednou – a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu. Dokáže se ale
vyrovnat se vším, co to znamená?


Dnes volně navážeme na knihu Divergence na kterou najdeš recenzi ZDE

Když se zamyslím tak musím uznat, že má očekávání na druhý díl Divergence byla asi v přemíře. Asi se mi to zdá, ale druhé díly bývají většinou o hodně horší to ale není případ této knihy. Tím ovšem nechci říct že kniha je špatná, jen stoprocentně nesplnila má velká očekávání.

Co se obsahu týká byl první díl hlavně o proměně Tris. Přechod z jedné frakce do druhé. Budování a objevování nových schopností a dovedností. Samozřejmě nesmíme zapomenout na první lásku. 
Druhá část není dějově tolik obsáhlá, kniha navazuje na díl první a rozvíjí tím děj a my se dovídáme zase o něco víc. Na stránkách se budete pohybovat mezi všemi frakcemi takže se nemusíte bát že se budete nudit. Děj se točí kolem války frakcí a strašlivého tajemství.
 
Na knihách mám ráda když postupně sbírám informace a "záhadné tajemství" si složím sama. Tady vám jen řeknou že tajemství je, ale že vám víc říct nemohou a na konci knížky to na vás vybalí v celé parádě. Což mi docela vadilo a moc jsem to nepochopila a neužila. Spisovatelka na můj vkus usekla příběh až moc rychle, já osobně bych více rozvedla posledních pár kapitol aby si čtenář nepřišel na konec tak ochuzený.

Chvílemi mi vadil vztah Tobiase a Tris. Připadalo mi to jako hrátky kočky s myší. Kdyby v závěru spisovatelka všechno neukončila prakticky happy endem knížka by, aspoň podle mého názoru byla zajímavější jako otevřený konec do třetí části. Teď nemluvím o tajemství, ale o vztahu Tobiase a Tris.

Postavy zůstávají vesměs stejné jen přidávají na důležitosti. Z nových postav bych zmínila například Tobiasovu matku, kterou jsem si v knize moc neoblíbila. Sdílím názor s Tris, přijde mi falešná. Zklamala mě "nová" povaha Tris. V prvním díle byla odvážná, rozhodná prakticky už dospělá žena. Teď mi přijde nejistá, ukňouraná ani v sebe si už moc nevěří. Možná to byl ale záměr autorky, aby ukázala, že Tris není z kamene, že ji velmi zasáhla smrt rodičů a Willa. Podle mého názoru to bylo místy až moc přehnané a chvílemi si i protiřečila. V první polovině stránky tvrdí to a ke konci stránky už zase ono.

Položme si ale otázku: Který puberťák se takto nechová?




Stejně jako u recenze prvního dílu se můžeš těšit na další článek v podobě srovnání knihy a filmu. Pokud chceš a máš čas zanech mi pod článkem tvůj názor na Rezistenci, moc ráda si ho přečtu a odpovím!

3 komentáře:

  1. Ak mám pravdu povedať, tak Rezistencia sa mi o moc viac páčila ako Divergencia :D

    OdpovědětVymazat
  2. teď to mám rozečtený, dobře, asi nějaká druhá kapitola max a moc mě to nebaví. nevim jestli je to tim, že to mám na tabletě, ... ale no, musim se do toho nutit .d

    OdpovědětVymazat