pondělí 8. srpna 2016

Kiera Cass: Selekce


Autor: Kiera Cass

Nakladatelství: CooBoo


Žánr: Sci-fi a fantasy, Pro děti a mládež, Dívčí romány

Počet stran: 
288

Rok vydání:


Anotace (zdroj)
Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunu.
Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.




Jsem člověk, který soudí knihu podle obalu (já vím že by se nemělo, ale dělám to hrozně často) a je jasné, že tato kniha prostě musela být moje! Nic jsem od ní neočekávala věděla jsem jen to že to bude o princeznách (suďte mne za moji dětinskost). 


Na začátku příběhu se ocitáme v zemi která je po dlouhodobých válkách a nepokojích rozdělená do kast. První, druzí jsou ti nejbohatší my ale čteme příběh dívky Ameriky, která je umělkyně a řadí se mezi páté. Postupně poznáváme jejího otce, kterého nadevše miluje, matku a sourozence. Jednou z postav můžeme říct milostného trojúhelníku je chlapec Aspen který patří do šesté kasty. Je to soused Ameriky a její tajný přítel. Na jeho popud se Amerika přihlásí do souboje o ruku prince Maxona a tím začíná celý příběh. 



Po pár stránkách jsem knihu hltala a chtěla vědět víc a víc. Líbilo se mi představení dalších dívek v paláci a zjišťování jejich povah. Hlavní postava prince Maxona mi přišla zajímavá a sympatická s vlastním, hrozným, rodinným tajemstvím. 

Mnoho čtenářů se zmínilo že jim Amerika přišla otravná. Já jsem takový problém neměla. Pociťovala jsem to jen občas když v myšlenkách skákala z Aspena na Maxona a pak zase zpátky na Aspena ... stejně jsme všichni věděli u kterého chlapce nakonec skončí. Mě  osobně nejvíce na knize vadil právě Aspen. Chvíli Ameriku odstrkoval, ale pak za ni přišel do paláce, kde na ni žárlil když se zakoukala do prince. Musím ale uznat, že tohle byla jediná věc, která knize ubírá plusové body. 

Knihu bych zařadila mezi oddechové čtení k vodě, do parku nebo na dovolenou. Určitě si u ní odpočinete a budete chvilku řešit cizí problémy a ty Vaše zůstanou za otevřenou knihou. 


V dalších článcích se můžeš těšit na pokračování recenzí celé této knižní série! Ty jsi knihu četl/a?? Líbila se ti?? Napiš mi to do komentáře :)

Žádné komentáře:

Okomentovat