pátek 5. srpna 2016

Veronica Roth: Divergence

Autor:  Veronica Roth

Nakladatelství:  Albatros Media - CooBoo

Žánr:  Sci-Fi a fantasy, - Romány

Počet stran: 344

Rok vydání: 2012


Anotace (zdroj)
Nacházíme se v dystopickém Chicagu, kde je společnost rozdělena do pěti frakcí. Každá frakce se zaměřuje na jednu ctnost – Candor na upřímnost, Abnegation na obětavost, Dauntless na statečnost, Amity na mírumilovnost a Euridite na moudrost. Každý rok v předem určený den si všichni šestnáctiletí musí vybrat, které ze zmíněných ctností zasvětí zbytek svého života. Pro Beatrice tato volba znamená rozhodnutí mezi životem s rodinou a tím, čím je doopravdy. A to, co si vybere, nakonec překvapí i ji samotnou.

Během výcviku, který probíhá ve velmi konkurenčním duchu, si Beatrice zvolí nové jméno (Tris) a snaží se v novém prostředí najít místo, kam patří. A také si nějak utřídit své pocity vůči jednomu na jednu stranu fascinujícímu, ale na druhou stranu velmi nebezpečnému chlapci. Do toho všeho ji tíží jedno velmi zásadní tajemství, které (jak se později ukáže) může zachránit život všem, které miluje... ale také ji zničit.




Abych řekla pravdu na Divergenci jsem narazila protože jsem byla až moc zmlsaná a hledala v žebříčkách nejčtenějších a nepopulárnějších knih. Nepřemýšlela jsem nad tím a prostě jsem si ji stáhla. Už po prvních kapitolách jsem ji hltala a hltal (i když k názvu jsem ze začátku byla trochu skeptická).

Když se začtete je děj plný romantiky, vzrušení a napětí. Není to žádné nudné čtení. Určitě se od knihy neodtrhnete tak jako já. Divergenci hlavně nesmíme srovnávat s Hunger games. Hodně čtenářů se zmínilo, že obsahové části knihy mají stejné kořeny. Když, ale všechno tohle přehlédnete, přenesete se do světa, který je rozdělený na 5 různých frakcí a nezná nic jiného. Mojí mámě to přišlo jako hloupost, ale mojí kamarádce zase jako naprosto skvělý nápad. Žít jenom s lidmi, kteří se zajímají o to co já. Osobně bych si to chtěla aspoň vyzkoušet, třeba jen na měsíc.


Když se hloub zamyslíte nad námětem knihy zjistíte, že je jím vlastně strach. Ze strachu jsou lidi rozděleny do frakcí aby se nebouřili. Ze strachu jsou lidi zkoumáni z čeho mají strach a jaké mají jejich obavy podoby. A jako vždy se musí někdo lišit ... a to divergentní. Lidé, kteří se nehodí pro jednu frakci, ale hned pro několik.

V této knize je také zajímavá dvojice Tris a její trenér Čtyřka. V knize mi nepřišli jako klišé. Spíše naopak. Více je mi sympatický Čtyřka, možná jen kvůli tomu že se chová jako dospělý zatímco Tris se svou horlivostí a občas až moc dětinským chováním jako mimino. Ostatní postavy jsou také zajímavé nechybějí "záporáci" ani neoblomné vedení. Moc se s nimi ale nepoznáte. Většina kapitol je zaměřená na Tris na její vztah s rodinou a na její milostný vztah se Čtyřko, což beru jako klad protože se s postavou můžete více zžít a i tak trochu předvídat co v dalších částech knihy udělá a jak se děj bude vyvíjet.

Stačí tak dvě až tři kapitoly, začtete se a už se nebudete moci odtrhnout.  Na to že je to prvotina této autorky, je velmi vyvedená. Já v této době dočítám mám přečtenou již celou sérii a těším se na další skvělé příběhy od této autorky. Osobně se jich už nemůžu dočkat. 

A co ty? Jsi milovníkem Divergence stejně tak jako já?


V jednom z následujících článků se také můžeš těšit na srovnání kniha vs. film a na pokračování recenzí celé knižní série.



Žádné komentáře:

Okomentovat